Pagina's

4 juni 2013

Back in the Game


Vandaag is om precies te zijn na bijna elf maanden weer eens een artikel daadwerkelijk online op Blondicious. Tja, dat is lang geleden hé? Gelukkig heb ik ook een lijst aan redenen waarom Blondicious bijna een jaar lang heeft stilgestaan. Maar desalniettemin: I’m back! Het is tijd om één van mijn grootste passies weer te vervullen: bloggen. Heerlijk vind ik het om weer te kunnen tikken, maar om niet zomaar plots weer te beginnen, wil ik het nodige toch wel even uitleggen. Ben je benieuwd waarom er bijna een jaar niks is gebeurd op Blondicious? Lees dan gauw verder.


Ik ga jullie niet alles tot in detail vertellen, want dan zou het één lang saai verhaal zijn waar je niet doorheen kunt lezen. Om maar even bij het begin te beginnen, de laatste update was van Parijs. Dit was nog aan het begin van mijn zomervakantie en daarna zou ik starten in havo 5. In die vakantie zijn er privé moeilijke keuzes geweest en heb ik lang zitten piekeren over de keuzes die ik moest maken. Ik wist me geen raad en werd daar ook vrij onrustig van. Ik heb toen besloten het bloggen even te laten zoals het was. Dat even duurde alleen veel langer dan verwacht.

Na de zomer vakantie was ik inmiddels wel wat rustiger en had ik vrede met mijn keuzes, alleen was het af en toe nog moeilijk om de nadelige gevolgen ervan te verwerken. Toen begon één nog groter drama: havo 5. Ik kan jullie in één woord beschrijven hoe ik dit heb ervaren en dat is onwijs zwaar. Het zat in het begin onwijs tegen, want mijn eerste toetsweek die alleen nog maar uit schoolexamens bestond, had ik niet al te best gemaakt. Voor mij persoonlijk is dit een gevoel van falen, iets wat ik heel erg moeilijk vind en waar ik ook moeite mee heb gehad. Zodra het woordje ‘examen’ viel kreeg ik al bijna paniekaanvallen. Ik werd gewoon zo bang om te falen en mijn examens niet te halen, terwijl ik er in principe gewoon goed voor stond. Op één gegeven moment is die angst als het ware gewoon gebarsten en toen was het gewoon tijd om alles anders aan te pakken. Mezelf weer in controle krijgen, want ik ben absoluut geen chaotisch persoon. Ik ben toen rustiger aan gaan doen, heb tijd voor mezelf genomen en ben veel meer gaan praten over alles waar ik mee zat. Dit heeft enorm geholpen en al had ik natuurlijk nog wel de nodige stress, ik was gewoon een stuk rustiger. Door het jaar heen ben ik absoluut ook zelfverzekerder geworden en al klinkt dat voor sommige nu arrogant, voor mij is dit een positieve stap richting de toekomst.



De examens zijn nu geweest en de onrust is bijna helemaal verdwenen. Het enige moment van onrust zal volgende week donderdag 13 juni zijn, wanneer de uitslag bekend wordt. Het heeft dit jaar sommige momenten heel erg hoog bij me gezeten, maar ik kan vooral zeggen dat ik er heel erg veel van heb geleerd. Nu is het tijd om te genieten van een welverdiende vakantie en uit te kijken naar volgend schooljaar op het HBO.

Deze update gaan we natuurlijk niet depressief afsluiten en er is ook helemaal niks zieligs aan, want het gaat nu gewoon hartstikke goed met me! Volgende week wordt de uitslag bekend en ga ik hard zitten duimen dat ik geslaagd ben. Ik durf er nog niet zeker over te zijn, maar ik heb er iniedergeval een goed gevoel over. Verder heb ik eindelijk weer de rust om lekker te gaan bloggen en mezelf te vermaken. Ik weet niet of ik in staat ben om elke dag een artikel te plaatsen, omdat het gewoon veel energie kost en ik niet het gevoel wil hebben dat het ‘moet’. Met een ‘moet’ gevoel heb ik er veel minder zin in, terwijl ik bloggen hartstikke leuk vind en bomvol inspiratie zit. Ik hoop dat jullie me enigszins kunnen begrijpen en dat we nu met de positieve flow verder gaan.

Voor iedereen die nu nog naar school moet en tegen de laatste toetsweek aan zit te kijken: nog heel even volhouden het is bijna voorbij! Voor de overige examenkandidaten heel erg veel succes nog met duimen en ook de studenten hebben de vakantie welverdiend! Als laatste pluspunt aan deze post.. Blondicious zal binnenkort worden vernieuwd! Het zal nog even gaan duren, maar er zit een nieuwe lay-out aan te komen. Ik ben iniedergeval excited jullie ook?

Liefs
♥B

Geen opmerkingen:

Een reactie posten