Pagina's

4 januari 2012

Shave that legs!

Het is winter, je trekt je pyjama aan, duwt een dvd in de dvd-speler en kruipt met een mok warme chocolademelk op de bank. Lang leve de tijd van de kou dan kunnen we onze benen is mooi verbergen, haal die leggings maar gauw uit de kast. Fout! That's not the way we do it! Lees verder als je wilt weten waar ik het over heb.






Het is zo verschrikkelijk verleidelijk om gewoon wat delen van je lichaam over te slaan qua verzorging in de winter, en tuurlijk, ik geef ook toe dat ik echt niet elke dag sta te springen om het hele complete lijstje weer af te werken. Veel vrouwen scheren daarom hun benen in de winter niet met als gevolg twee berenbeentjes aan het eind van de winter. Maar het is juist fijn om eens lekker in bad te gaan liggen en je benen uitgebreid onder handen te nemen zodat ook in de winter je benen zo glad zijn als een baby huidje, en ik geef je een simpel 5-stappenplan.

1. Oh, oh, oh wat hebben we het vaak gehoord maar toch is het echt de beste basis om op te werken. Een scrub! Even die dode huidcellen verwijderen en tegelijkertijd je gespannen kuiten van het lopen de hele dag nog even masseren. Twee vliegen in één klap!

2. Nu je benen fijn glad zijn kunnen we een stapje verder gaan. Het pakken van een scheerschuim. '' Ja maar ik scheer altijd droog.'' Nee, niet doen! Je neemt een veel kleiner stuk van het haar op je benen mee zodra je geen scheerschuim gebruikt waardoor je sneller stoppels krijgt en het is bovendien ook nog is hartstikke slecht voor je benen..

3. Zo, en dan het scheerschuim lekker over je benen heen verdelen, scheermesje pakken en aan de slag. Mijn gewoonte is om onderaan mijn (onder)been te beginnen. En dan het mesje van onderaan naar mijn knie te halen, schuim van het mesje wassen en nog een keer zodat je echt alles hebt meegenomen. Zo werk je de rest van je (onder)been af. Voor degene die hun bovenbenen ook willen scheren kunnen het gewoon precies hetzelfde uitvoeren alleen dan op hun bovenbenen, pas wel op dat je niet te dicht in de buurt komt bij je geslachtstreek met het mesje en de schuim.

4. Voila en nu nog even het overige schuimlaagje er vanaf spoelen en voel is hoe glad die beentjes zijn.

5. Omdat je altijd wel wat huidcellen hebt meegenomen achteraf met een goede voedende créme insmeren zodat ze zo lang mogelijk glad blijven!

En zeker weten dat jou lover nu met een charmant gezicht zijn hand langs jou gladde beentjes haalt. Ik wil er nog wel aan toe voegen dat onze catwalk-koningin van Nederland Marianne Verkerk ooit heeft gezegd dat je het beste binnen twintig minuten kunt beginnen met scheren, anders zet je huid teveel op en pak je het onderste stuk van een haartje niet en heb je bijna automatisch al stoppels, dat willen we uiteraard niet.

Liefs,
B

Geen opmerkingen:

Een reactie posten