Pagina's

10 augustus 2013

Nivea Lip Butter VS. Burt's Bees Lip Balm

Afgelopen week had Kruidvat weer een onweerstaanbaar geweldige actie, 1+1 gratis op alle lipverzorging. Nou had een mede beautylover, ook wel collega, al wat lippenbalsem ingeslagen en jawel ik moest en zou ook even langs het schap springen op me semi vrije dag. Ik was al langer benieuwd naar de lip butters van Nivea en de versie Vanille&Macademia sprak me toch wel het meest aan. Daarnaast had ik me geen flauw benul dat Kruidvat ook Burt's Bees verkocht, maar deze lieverd kon ik daar dan ook niet laten hangen. Twee keer een aparte review vond ik wat saai, dus waarom geen battle? Vandaag laat ik deze twee de strijd aangaan met elkaar. Wil je weten wie overleefd? Lees dan gauw verder.



Verpakking
Beide producten zitten verpakt in een kartonnen omhulsel, waar alle ingrediënten op staan vermeld. Op het blikje van de Nivea lip butter staan zelfs nog een keer alle ingrediënten vermeld. De Nivea lip butter zit in een blik en is dus wat onhygiënisch vergeleken bij de stick van Burt's Bees. Je moet er elke keer met je vinger in om lippenbalsem te pakken en met de stick raak je alleen je lippen aan. Al kan je de stick natuurlijk zelf ook onhygiënisch maken door hem aan iedereen uit te lenen. De verpakking van de Burt's Bees stick ziet er kleurrijk en stevig uit, het is gemaakt van plastic. De verpakking van de Nivea lip butter zit in een stevig blikje en heeft een rustigere uitstraling. Met de vanille stokjes en macademia noten op de voorkant weet je ook meteen welke geur je te pakken hebt. Bij de Burt's Bees stick kan je net zo goed een aardbeiengeur hebben als een kersengeur. Lastig om te kiezen, want ze hebben beide voor en nadelen.. Persoonlijk vind ik de Nivea lip butter er leuker en steviger uitzien, al is deze dan misschien iets minder hygiënisch.
 
Nivea 1-0 Burt's Bees
 
Product
Qua product zijn ze beide eigenlijk heel fijn. Het nadeel is bij Nivea gewoon het blikje waar het product uit moet worden gehaald. Als ik ze beide aanbreng, merk ik dat het met de stick van Burt's Bees makkelijker over mijn lippen glijdt en dat dit met de Nivea lip butter iets stroever gaat. Wel proef ik bij de stick van Burt's Bees het product een beetje. Dat kan een nadeel zijn, maar dat is het voor mij niet per sé. Ik denk dat ik voor het product een punt weg mag geven aan de Burt's Bees stick.
 
Nivea 1-1 Burt's Bees

Geur
De geur is in principe een kwestie van smaak aangezien iedereen iets anders lekker vindt. Ik ben persoonlijk gek op de geur van zoete noten en vanille dus deze keus kan ik gemakkelijk maken. De Burt's Bees stick heeft een beetje een citrus geur, maar heeft ook wat weg van de geur van anti-muggenspray. Je moet er van houden, maar ik word er niet warm van. Doe mij in dit geval de Nivea lip butter maar.

Nivea 2-1 Burt's Bees

















Ingrediënten
Wat meteen opvalt aan de ingrediënten is de hoeveelheid olien. Beide producten zijn op basis van een olie (Cera Microcristallina is een wax gemaakt van olien), maar wat opvalt is dat de Burt's Bees lippenbalsem veel meer olien heeft en deze ook hoger in de ingrediëntenlijst heeft. Dit betekent dat bij de Burt's Bees lippenbalsem dan ook meer olie zit. De Nivea lip butter is dus niet verkeerd, maar de Burt's Bees lippenbalsem is simpelweg meer verzorgend.

Nivea 2-2 Burt's Bees

Eindoordeel
Ding, ding, ding.. We've got a winner! Nou zeg maar gewoon twee! Beide producten zijn fijn in gebruik. Het is alleen net waar je naar op zoek bent en wat je eisen zijn. Heb je echt hele droge lippen? Dan zou ik eerder de stick van Burt's Bees kopen, maar als je gewoon standaard verzorging wilt en een wat zoetige notengeur lekker vindt, dan is de Nivea lip butter ook een aanrader!

Beide producten zijn te koop bij Kruidvat voor €2,99.

Liefs,
♥B

Geen opmerkingen:

Een reactie posten